V současné době se výroba dieselových motorů značně komplikuje emisními normami Evropské unie Euro 5 a 6. Ty totiž stanovují povinnost instalovat zde filtry pevných částic (např. sazí) DPF a také zařízení SCR se selektivní katalytickou redukcí motorových spalin. Prostřednictvím kapaliny AdBlue se sice přeměňují škodlivé spaliny na neškodné chemické sloučeniny, ale lidově řečeno „něco za něco“. Tyto systémy se také dají i vypnout nebo nasadit tzv. emulátor, který simuluje bezporuchový provoz celého zařízení.
Jádro problému je v penězích – ptáte se, proč vůbec vypínat SCR a AdBlue, když je to zařízení, které snižuje emise výfukových plynů, a jde tudíž o nelogický krok vůči životnímu prostředí? Proč je toto zařízení deaktivováno, když slouží dobré věci? Odpověď je jednoduchá – protože je za provoz vozidla zodpovědný jeho vlastník či provozovatel a ten také hradí veškeré náklady. Jinými slovy úředníci stanovili určité pravidlo, ale chtějí po nás všech, abychom jej dodržovali stejnou měrou, jenže ve hře jsou peníze a pro někoho to představuje značnou finanční zátěž, kterou už z rodinného rozpočtu neutáhne. Lidé platí hypotéky, leasingy, alimenty, jsou zadlužení a toto je další břemeno k už tak náročnému životu.
Jistým řešením by bylo hradit provoz těchto zařízení z daní – ze státního rozpočtu. Víte, kolik peněz se vyhazuje na zbrojení a na další vyslovené nesmysly? Lidé by konečně měli vzít rozum do hrsti a uvědomit si, že jsme všichni na jedné lodi a měli bychom více spolupracovat a financovat ze společných peněz rozumné projekty, tedy například hradit veškeré náklady spojené se snížením emisí výfukových plynů. Špatné přerozdělování peněz, korupce, rozevřené nůžky mezi marnivými boháči a nižší či dokonce střední vrstvou – toto jsou zásadní problémy současné společnosti a týkají se paradoxně i majitelů motorových vozidel.